«І Лот вибрав собі всю околицю йорданську. І Лот рушив на схід, і вони розлучилися один від одного. Аврам оселився в землі ханаанській, а Лот оселився в рівнинних містах околиці, і наметував аж до Содому. А люди содомські були дуже злі та грішні перед Господом» (Бут. 13: 11-13).
Як у давнину, так і сьогодні кожне місто світу чимось славне. Яка ж репутація була в Содома? Содом мав зовнішню, чуттєву привабливість (яка змусила серце Лота битися частіше): «…як Господній, садок, як єгипетський край!» (Бут. 13:10). Це визначило вибір Лота. Лот спокусився зовнішньою красою Йорданської околиці поруч Содома й там розкинув свої намети. І це попри те, що мешканці міста «були дуже злі та грішні перед Господом» (Бут. 13:13). А дядько Лота, Аврам, оселився «між дубами Мамре, що в Хевроні вони. І він збудував там жертівника Господеві» (Бут. 13:18).
Так і кожний із нас розкидає свій «намет» там, де бажає. Деякі розкидають свій намет біля Божого вівтаря, як це робив Аврам. Вони призивають Господа від чистого серця в пошуку Його обличчя і Його благовоління. Краї їхніх «наметів» служать «стінами», що відкидають спокуси світу. Вони не дають місця дияволу. Якщо якийсь журнал або телепрограма збуджують гріховні думки або затьмарюють серце, без роздумів це відкидають. Чистота думки й вірність серця — це те, що показує міцний духовний зв’язок між їхнім «наметом» і жертовником Господу.
Деякі «розкидають свій намет», як Лот, поруч Содома. Лот ніколи не хотів повертатися до Бога спиною. Він знав, як і ми всі, що неправильно втягувати себе в аморальне. Лот ніколи не планував поганих шляхів, але він також не планував і небесних шляхів. Зовні він жив моральним і покірним життям, тоді як усередині його приваблювало життя в Содомі. Ми бачимо це й у нашому житті, коли ми нишком переглядаємо журнали або фільми, у яких непристойності стільки, що це вважається допустимим у світі, але огидно Богові. Або читаємо твори з легкою дозою аморальності, щоб роздражнити свою уяву, не вважаючи це образою Духа Святого в нас. Ми споживаємо це в кількості, достатній для того, щоб закарбувати «брудну» картинку в нашій свідомості, і, водночас, погоджуємося з нашими християнськими друзями щодо непристойності усього цього. Це називається «розкиданням свого намету в Содомі». Бог називає це лукавством. Подібний стан був великою помилкою Лота. Тоді як Аврам показав свою солідарність із Богом, Лот показав свою солідарність із задоволеннями цього світу (втім, не відмовляючись від Бога). Він думав, що це не зашкодить його життю й ходінню перед Богом. Ви запитаєте: «А чи зашкодило?» — Це призвело його життя до краху. Згадайте, що йому довелося все нажите майно залишити в Содомі, згадайте, що трапилося з його дружиною й що зробили з ним його дочки.
Тому, якщо вас «вабить до Содома», не вважайте, що це дріб’язок. Ви можете знову повернутися до Бога, залишивши світ. Можливо, саме настав час зрушити свій «намет», чого б це не коштувало, щоб про вас не згадували, як про Лота.
У якому напрямку «розкинете свій намет» ви?
«Стережіться лихого в усякому вигляді! А Сам Бог миру нехай освятить вас цілком досконало, а непорушений дух ваш, і душа, і тіло нехай непорочно збережені будуть на прихід Господа нашого Ісуса Христа!» (1 Сол. 5:22–23).
Нехай молитвою кожного з нас буде:
«Господи, допоможи мені пам’ятати про життя Лота і не йти на компроміс із сумлінням. Допоможи мені так «розкинути свій намет», щоб ніколи знову «не дивитися у бік Содома». Приношу своє життя як живу жертву на Твій вівтар для розумного служіння Тобі! Поклоняюся Тобі в ім’я Ісуса Христа, мого Господа і Спасителя. Амінь».
Ігор Опінка